در سال گذشته، نحوه زندگی، معاشرت و حتی خرید ما همچنان در حال تطبیق است، هنوز نامشخص. بسیاری از کارهایی که قبلاً در دنیا انجام میدادیم به چشمانداز دیجیتال منتقل شدهاند.کسبوکارها نیز در نیاز ناگهانی به سازگاری با تغییرات سریع با چالشهای متعددی مواجه شدهاند. اما با نزدیک شدن به پایان سال و در حالی که اقتصادهای سراسر جهان بهبودی ضعیفی را آغاز میکنند، ما نمیدانیم که از سال ۲۰۲۲ چه انتظاری داریم. با در نظر گرفتن این سوال، ۴ نکته برای استارت آپ های تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۲ داریم:
۱-از رسانه های اجتماعی برای تجارت اجتماعی استفاده کنید!
با توجه به اینکه مردم باید در بیشتر سال ۲۰۲۰ و تا سال ۲۰۲۱ در خانه بمانند، رسانه های اجتماعی یکی از راه های مورد علاقه ما برای برقراری ارتباط با دیگران بوده است. بازار رسانه های اجتماعی گسترده است، مخاطبان جهانی آن همچنان در حال گسترش هستند و تعداد شرکت کنندگان روزانه به میلیاردها نفر می رسد. همین ماه گذشته، TikTok به تنهایی فاش کرد که ماهانه ۱ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد!
در پاسخ، این پلتفرم ها برای تجارت اجتماعی بهینه می شوند. کاربران اکنون می توانند کالاها و خدمات را مستقیماً در پلتفرم های سوشال مدیا خریداری و بفروشند. به عنوان مثال، TikTok اخیراً همکاری خود را با Shopify گسترش داده و میتواند پلتفرم خود را برای فروش محصولات خود به مشاغل ارائه دهد.
بازاریابی در رسانه های اجتماعی در حال حاضر هم در دسترس تر و هم قابل توجه تر از همیشه است. بازار به رشد خود ادامه میدهد و پلتفرمها به توسعه استراتژیهای جدید برای کسبوکارها ادامه میدهند تا سهم خود را از بازار دیجیتال گسترش دهند. بهعنوان یک استارتآپ، هنگام سرمایهگذاری در بازاریابی در رسانههای اجتماعی، میتوانید با یک سنگ به دو پرنده ضربه بزنید.
۲-در تجارت بصری بیشتر سرمایه گذاری کنید!
“تجارت بصری” یک اصطلاح عمومی است که به روش های بسیاری که مارک ها برای کمک به مصرف کنندگان برای کسب دانش بیشتر محصول استفاده می کنند، اشاره دارد.مطالعه ای انجام شد که در آن محققان ۵۵ آزمایش انجام دادند. آنها میزان یادگیری خوب شرکت کنندگان با متن مصور را در مقایسه با متن به تنهایی مقایسه کردند. این مطالعه نشان داد شرکتکنندگانی که متن مصور را دنبال میکردند، ۳۲۳ درصد بهتر از افرادی که متن را به تنهایی دنبال میکردند، عمل کردند. نشانه واضحی مبنی بر اینکه تجارت بصری سزاوار توجه است!
این روش های بصری عبارتند از:
به دلیل ماهیت جذاب این محتوا، تجارت بصری می تواند ارتباطات و روابط بین برندها و مصرف کنندگان ایجاد کند. برای اینکه یک استارتآپ مرتبط، مرتبط و قابل اعتماد شود، باید یک ارتباط با کیفیت با پایگاه مشتریان احتمالی خود ایجاد کند.در بازاریابی تجارت الکترونیک، آنچه تجارت بصری را مهم می کند، نقش آن در آموزش مصرف کننده در مورد محصولات و خدمات است. مصرف کننده مدرن نسبت به محصولاتی که خریداری می کند دقیق و خواستار است. با تجارت بصری، مشتری می تواند در مورد فرآیند و تعهد شرکت به تولید محصولات با کیفیت اطلاعات بیشتری کسب کند.به عنوان یک استارتاپ، سرمایه گذاری در تجارت بصری با کیفیت باعث می شود محصول یا خدمات شما بیشتر مورد توجه قرار گیرد. مشتریان شما بیشتر متوجه می شوند که کسب و کار شما چه چیزی ارائه می دهد و چرا در زندگی آنها مرتبط است.
۳-محتوای تولید شده توسط کاربر را تشویق کنید!
محتوای تولید شده توسط کاربر به هر محتوایی گفته می شود که از سوی مشتریان می آید. اینها می توانند متن، تصاویر، ویدیوها یا نظرات درباره محصول یا خدمات باشند. چیزی که UGC را موثر می کند این است که محتوای اصیل و منحصر به فرد را برای استارتاپ شما تولید می کند. این از تجربیات دست اول ناشی می شود و به محتوای شما اعتبار ارزشمندی می بخشد. بر اساس یک نظرسنجی از ۱۵۹۰ مصرف کننده، ۷۹ درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که UGC تأثیر قابل توجهی بر تصمیمات خرید آنها دارد.
برای کمک به تشویق UGC، مسابقاتی برگزار کنید و از مردم بخواهید تجربیات خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. کسانی که در مسابقه شرکت می کنند می توانند دوستان خود را تگ کنند و در نتیجه بازدید و اشتراک گذاری بیشتری ایجاد کنند. هر چه تعداد شرکت کنندگان در این رویداد بیشتر باشد، بهتر است.رسانه های اجتماعی راه به جایی نمی برند. در این مقطع به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده است. به عنوان یک استارتاپ که تازه وارد تجارت الکترونیک شده است، UGC یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ آنلاین محصولات و خدمات شما است.
۴-در سئو و لینک سازی سرمایه گذاری کنید!
چیزی که در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) عالی است این است که هزینه کم آن است که همیشه خبر خوبی برای استارت آپ ها است. و با وجود این، موثر است! سئو یک استراتژی بازاریابی موثر است که حتی شرکت های بزرگ نیز روی آن سرمایه گذاری می کنند. طبق یک مطالعه، ۷۰٪ از بازاریابان موافق هستند که SEO در مقایسه با PPC موثرتر است.در نهایت، هدف این است که محتوای شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو در درجه اول قرار بگیرد. این افزایش دید افراد بیشتری را به وب سایت شما می آورد و به پله ای برای تبدیل مشتریان جدید و رشد برند شما تبدیل می شود.
به یاد داشته باشید که محتوایی ایجاد کنید که نه تنها به شما کمک می کند در SERP رتبه بالاتری کسب کنید، بلکه برای بازدیدکنندگان شما نیز ارزش به همراه خواهد داشت. زیاد روی صحبت کردن در مورد محصولات و خدمات خود تمرکز نکنید. ممکن است بینندگان شما نسبت به محتوای شما بیعلاقه شوند.در عوض، جایگاه خود را کاوش کنید و محتوایی را هدف قرار دهید که به افراد کمک می کند در آن جایگاه بهتر شوند. اگر افراد محتوای شما را جالب بدانند، همیشه در توصیهها امتیاز بالایی کسب خواهید کرد. سئو یک سرمایه گذاری طولانی مدت است، نه یک حس یک شبه. این یک راه ارگانیک و پایدار برای رشد است، اما شما باید به طور مداوم آن را بسازید.
درست مانند سئو، لینک سازی یک سرمایه گذاری بلند مدت است. این شامل وادار کردن سایر وب سایت ها برای پیوند مجدد به وب سایت شما است، به این معنی که کاربران بیشتری محتوای شما را کشف می کنند و در نهایت اعتبار وب سایت شما را در این زمینه افزایش می دهند. این یک راه عالی برای بازاریابی محصولات شما با جذب افراد بیشتر برای یادگیری در مورد آنچه شما ارائه می دهید است.یک نظرسنجی نشان می دهد که ۷۴٫۳ درصد از متخصصان سئو حدود ۲۵۰۰ دلار برای میانگین بودجه ماهانه لینک سازی خرج می کنند. اما بهعنوان یک استارتآپ، میتوانید لینکها را به صورت رایگان ایجاد کنید، پست مهمان تنها یک تکنیک است. به دنبال وبلاگ های دیگری باشید که بتوانید با آنها کار کنید و محتوایی ایجاد کنید که ارزش اشتراک گذاری داشته باشد.
مطالب مرتبط: